A négykezes
2011. május 16. írta: metszo_ollo

A négykezes

Halmosi Négykezes Merlot válogatás 2007
Ha valaki megnézi a blogunk tag-jeit, akkor elképedve láthatja, hogy Szekszárd komoly túlsúlyban van a többiekhez képest. Nekem talán még lenne mentségem rá, rokonaim élnek ott, de érdekes módon a többiek is nagyon szeretik a borvidéket. Az elmúlt években elég sok pincét látogattunk meg és a májusi budapesti kóstolókat sem szívesen hagyjuk ki, ezért egyre kevesebb meglepetés ér minket a környékbeli borászoktól. De azért elôfordul idônként.
A Sexardicumban kaptam a tippet, a pincérôl már hallottam, de a boraikat nem ismertem, ideális! Tudom, hogy az ifjabb Halmosi egy ideig Pálos Miklóssal együtt dolgozott a Bormûhely sikereiért, de útjaik elváltak, úgy hallottam a Szent György hegy környékére sodorta a szél. Édesapja azonban dolgozik tovább szorgalmasan, ennek eredményeképpen a Bikavér és a kadarka is szép sikereket ért el a közelmúltban. Honlapjukat nem találtam, így sokkal többet nem tudtam meg a pincérôl, technológiáról, de most nem is ez a legfontosabb, hanem, ami a pohárban van!
Nagyon merlot! Illata tanítanivaló, fûszeres, meleg illatú bor, érett szederrel, áfonyával, kis csokival. Lomhán indul meg a pohár falán, nagyon vastag anyag. A szájban elôször a savak dominálnak, majd szép lassan átveszi a karmesteri pálcát a tannin, de nem tud teljesen felülkerekedni. A gyümölcsöket jól kiegészíti a hordó, talán kicsit hangsúlyosabb is a kelleténél, most mégis tetszik. A korty végén kicsit csipked az alkohol, de elég nagytestû a bor, elég izgalmas ahhoz, hogy ezt is elnézzem neki. Hatnál mindenképpen erôsebb, megadom neki a hetest, reménykedek a hasonló folytatásban, mert ezek után nem kérdéses, hogy a többi bort is meg kell kóstolni!

A bejegyzés trackback címe:

https://hozamkorlat.blog.hu/api/trackback/id/tr432897076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása