na végre!
2011. május 23. írta: metszo_ollo

na végre!

Egy vallomással kell kezdenem: nem tudom igazán komolyan venni a rozékat. Ennek megfelelôen rajongani sem szoktam egy-egy rozéért, bár nyaranta igen sûrûn iszok rozéfröccsöt és a grillezéshez is elengedhetetlen. Ezért minden évben kell egy olyan, amit bármikor elôhúzhatok, a vendéglányok is szeretik és fröccsnek sem utolsó, emellett az sem baj, ha árban is versenyképes.
2010-et több vörösboros borász is úgy harangozta be, hogy igazán "rozés" évjárat volt, mégsem találtam meg az igazit. Pedig keresgéltem szorgalmasan, de vagy az elviselhetetlenség határát súroló savhangsúly vagy az ár húzta keresztbe a számításaim. Eddig! Végre elfogytak a 2009-es Ostoros rozék a Metro-ban és kikerülhetett a polcra a friss, amit azonnal le kellett tesztelnem.
Ostorosékról keveset tudok, nagyvállaltból privatizálódtak, Egertôl 4 km-re a Bükk lábánál, vulkanikus területen gazdálkodnak, évi 4 millió palackot töltenek meg boraikkal, nem kispályáznak. Árban nem szálltak el, inkább az alsó kategóriában versenyeznek, én a Szent István Korona szintjére lövöm be ôket, korrekt jó minôségû alapborok kerülnek ki a pincéjükbôl.
Két rozét is készítenek, az alap kékfrankosból készül, a prémium pedig merlot és pinot noir házasítása, 70-30 arányban. Én most a másodikat kóstoltam és megnyugodtam, végre megtaláltam a nyári társat! Nem ragozom túl, könnyen érthetô bor, a gyümölcsöket nem szorítja háttérbe a túlzott sav, itt nagyon jól kiegészítik egymást, málnás-szamócás íz és illat, csúszik nagyon és fröccsnek is igen jó. Nem is kell több, ráadásul ha jól emlékszem 800 forint körül találtam, újabb piros pont, erôs négyest kap, meg egy besztbáj plecsnit.
És jön a bónusz is: ha jól bogarászom, akkor a Mondial du Rosé versenyen is kapott egy ezüstöt, csakúgy, mint Dúzsi Tamás. Mindkét pincének gratulálok!

Mivel a Lakers idén már kiesett a rájátszásból, ezért nem tudok mást gondolni, csak azt, hogy Kobe Bryant is megtalálta az Ostoros rozét, annak örül annyira ezen a képen :)
 

A bejegyzés trackback címe:

https://hozamkorlat.blog.hu/api/trackback/id/tr612924952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VLADISZLAV 2011.05.23. 09:34:42

Nekem rozéban a besztbáj a Hadobás pince mátrai kékfrankos rozéja. Interspárban 699 ft, húsvétkor egy 100-assal olcsóbb volt, ha kettőt vettél. Én túlhűtöm egy kicsit, mert így szeretem és ilyenkor hihetetlen szamócás ízeket tud produkálni. 1000 ft alatt nagyon sok jó rozét lehet taláni egyébként, de ugyanúgy van 1000 Ft felett sok bűn rossz, túlárazott bor is.

Daeril 2011.05.27. 11:00:44

Kóstoltad a Nyakas-Kakas kadarka sillert? Majdnem rozé, és nekünk bejött a májusi melegben. Málnás, cukorkás vonalon mozog kellemes egyensúllyal.

metszo_ollo · http://hozamkorlat.blog.hu/ 2011.05.27. 13:59:58

Köszi a tippeket, igyekszem bepótolni a lemaradást! Fekete Mihály rozéját akartam volna még kóstolni tegnap a Szekszárd kóstolón, de nem volt a részvevôk közt sajnos.

wine underground 2011.07.19. 10:34:23

Nekem is tetszett ez a rozé (ez a Kutyahegyi, ugye?), főleg a tiszta, epres-gyümölcsös illata miatt. Szerencsére nem a cukorkás, tutti-fruttis vonal...
Olcsó rozék közül érdemes megkóstolni a Szent István Korona Pázmándi Cabernet Sauvignon Rosé-ját (igaz a 2010-est még nem kóstoltam, de korábban sose okozott csalódást).
süti beállítások módosítása