Húsznullanyolc
2011. január 03. írta: metszo_ollo

Húsznullanyolc

Szeretem, amit Orsolyáék képviselnek, tisztelem a munkájukat, de eddig a boraik valahogy mindig kisebb élményt adtak, mint azt elvártam tőlük. Ez nem jelenti azt, hogy az eddig tőlük kóstolt borok ne lettek volna jók vagy akár nagyon jók is, de beharangozott hírnevükig nem értek fel. Persze ezek az elvárások legtöbbször Oszi élményein alapultak, ezért mindig úgy gondoltam, hogy lesz majd egy olyan Orsolya bor is, ami végre engem is igazán megérint. Ezek után nem nehéz kitalálni, hogy ez végre megtörtént! A Kettőezernyolc névre keresztelt házasításuk már megjelenésében is szimpatikus, mert kicsit kilóg a többi címkéjük közül, amiket én nem szeretek, egyszerűen nem kapcsolnak a borhoz érzelmileg. Persze ez biztos az én bajom :) Viszont a tárgyalt bor, iskolai vignettáját idéző címkéje már sokkal közelebb hozott, olyanfajta humornak gondolom, aminek van helye egy borospalackon. A tipójában máskor sem találok kivetnivalót, sokáig éljen Max Miedinger!
Szóval a bor! Itt is volt némi felvezetés, már a boltban kisebb ódát hallhattam a borról és a pincéről egyaránt és mások is írtak róla mostanság, eléggé különbözőt ráadásul, ami még kíváncsibbá tett. Kadarka, kékfrankos, zweigelt egyenlő arányban, nem tűnik rossz receptnek, fűszerek és savak is biztosítva!
Kitöltve haloványabb, mint számítottam, fürge is a pohárban, bár a templomablakok jelzi, hogy azért van beltartalom jócskán. A dugót megszagolva egy jóféle fahéjas almáslepény sejlik fel, a pohárból kicsit más jön, de az is nagyon gyümölcsös-fűszeres: meggy, szilva, málna és csipkebogyó, háttérben kis fahéjjal, szegfűszeggel. Ilyen izgalmak után mindig bennem van a félsz, hogy ugyanilyen izgalmas lehet-e a korty is. Hát lehet: eleven a korty, szép savgerincen sorakoznak az illatban felfedezett gyümölcsök és fűszerek, tannin alig, lecsengése közepesen hosszú. Csúszik rendesen, nagyon jó inni, vacillálok, de a végén megadom a hetest, vékonykát ugyan, de ezzel jelzem a pince felé is, szemernyi kétségem sincs afelől, hogy nagyon jó úton haladnak! Én éppen ezt hallgattam, miközben a bort kortyolgattam, igazán jó páros, garantált a süppedős-relax élmény!

A bejegyzés trackback címe:

https://hozamkorlat.blog.hu/api/trackback/id/tr412555382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása