Tripla bemutatkozás
2011. április 07. írta: metszo_ollo

Tripla bemutatkozás

Nem sokszor fordult elô, hogy bárki is meghívja blogunkat egy kóstolóra, most ez is elôfordult és ezt Németh Janónak köszönhetjük. Szíves meghívást nem utasít vissza az ember, ráadásul a másik két bemutatkozó borász is felkeltette az érdeklôdésemet.
A helyszínt nagyszerûen választotta a szervezô, (aki egyébként a három borász kereskedôje) az egykori Magyar Királyi Borház épülete (ma VAM Design) tökéletes helyszín lehet akár nagyobb rendezvényekre is! Sike Tamásnál kezdtem az ismerkedést és tisztességgel végig is kóstoltam minden tételt, de aznap valahogy nem kerültek igazán közel hozzám a borai, egyedül a 2008-as Tóbérc-dûlôbôl származó olaszrizling válogatás mozgatott meg.
Szövényi Áron, vagyis az Anonym pince egy-két korábbi tétele már ismerôs volt, szerettem nagyon a 2008-as pinot-ját, a Frazír névre keresztelt sauvignon blanc viszont nem indított be akkor. Áron mesélt a névválasztásról, a zenei fogalmak onnan kerültek a címkére, hogy a borászat mellett egy igazi bigband dobosaként is komolyat alkot. A kóstolt borok mindegyike egyenes, tiszta bor volt, külön érdekesség, hogy a viharvert 2010-es pinot-ból fehérbor született. A legkedvesebb mégis az eggyel korábbi, vörös pinot noir lett, bár nem annyira tökéletesen fajtajelleges, mint a 2008-as volt, azért nem kell itt sem nagyítóval keresni a cseresznyét, meggyet, a bor filigrán, de mozgékony, kimondottan szerettem!
Németh Janóról sok szó esett már a blogon, olyan nagyon nem részletezném tovább, ha valakit jobban érdekel, akkor itt és itt el is tudja olvasni. Újdonság ezúttal a friss rozéja volt, ami az évjáratnak köszönhetôen nem a nagyobb testû, Janó-féle rozé lett, de a ropogós savaknak és frissességnek talán még több rajongója is van. Megint sajnálattal állapítottam meg, hogy a 2008-as syrah nem nyújtja azt az élményt, amit hordó korában, ezzel együtt nagyon szép így is. A rendezvény bora címéért derekasan küzdött egymással a két nyolcas cabernet, engem is meglepett kicsit, de végül a sauvignon mellett döntöttem, okosan nagy bor, elsôre talán nem is tûnik fel mekkora, a gyümölcsök és fûszerek pedig szépen díszítik, minden a helyén!
Mikorra beindult az igazi zsongás, én pont végeztem és elégedetten sétáltam hazafelé, csupa pozitív dologgal találkoztam egy borbemutatón, ez manapság pedig elég ritka!

A képet ezúttal Németh János Facebook oldaláról szereztem, amin Domján Zsuzsival, a 2010-es Borkirálynô elsô udvarhölgyével valószínûleg éppen a Porkoláb cuvée százalékos összetételét vitatja meg :)

A bejegyzés trackback címe:

https://hozamkorlat.blog.hu/api/trackback/id/tr342804653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása